Algemene voorwaarden van de MUZIKER CLUB
Deze voorwaarden regelen het lidmaatschap van de MUZIKER CLUB (hierna te noemen de "Club") en de betrekkingen tussen Muziker, a.s., Drieňová 1/H, 821 01 Bratislava, Slowaakse Republiek, ingeschreven in het handelsregister van de rechtbank van de stad Bratislava III, afdeling Sa, nr. 3337/B, registratienummer: 35840773, belastingsnummer: 2021680991, als exploitant enerzijds (hierna te noemen de "exploitant") en de klant die gebruik maakt van de diensten van de Club (hierna te noemen het "Clublid" of "Lid") anderzijds, en maken integraal deel uit van de algemene voorwaarden van de exploitant.
MUZIKER CLUB
Het loyaliteitsprogramma MUZIKER CLUB is een systeem van voordelen voor klanten van Muziker. De voordelen van het loyaliteitsprogramma kunnen worden gebruikt in alle Muziker verkooppunten (zowel in de webwinkels als in de fysieke winkels).
Lidmaatschap
Iedereen kan lid worden van de MUZIKER CLUB die volgens de regels van deze gebruiksvoorwaarden van de MUZIKER CLUB een klantenkaart krijgt of bezit, die hij ontvangt na succesvolle registratie van het lidmaatschap via elektronische post (e-mail). Het lidmaatschap wordt voor onbepaalde tijd aangemaakt als onderdeel van de inschrijving van de klant op de website van de exploitant of in een van de verkooppunten van de exploitant. In het geval van onenigheid met het lidmaatschap als onderdeel van de registratie voor het klantenaccount op de website van Muziker, a.s., zal de klant de respectievelijke optie van onenigheid met het lidmaatschap aangeven en zal zijn registratie voor het klantenaccount plaatsvinden zonder registratie van het lidmaatschap in de club. Het lidmaatschap wordt beëindigd bij annulering van de registratie of bewuste beëindiging door het lid of de exploitant. De exploitant behoudt zich het recht voor het lidmaatschap te beëindigen als het lid de regels van de club heeft misbruikt of redelijke gronden heeft om te vermoeden dat het lid de club gebruikt in strijd met de toepasselijke wetgeving of voor het schenden van de rechten van derden, voor medeplichtigheid aan criminele activiteiten, of voor redelijke gronden om te vermoeden dat de feitelijke gebruiker van de club of het klantenaccount een andere persoon is dan de geregistreerde persoon. Beëindiging van het lidmaatschap leidt tot het onherroepelijke verlies van alle ongebruikte beschikbare en gereserveerde punten en het deactiveren van de klantenkaart van het lid. Het clublidmaatschap, de klantenkaart en de clubvoordelen zijn niet overdraagbaar. Registratie met terugwerkende kracht voor het clublidmaatschap of het met terugwerkende kracht opeisen van clubvoordelen is niet toegestaan. De klantenkaart wordt niet apart verkocht.
Aankopen met korting met gespaarde punten
Bij een aankoop ontvangt het clublid het juiste aantal punten dat aan elk artikel kan worden toegekend. Verzamelde punten vertegenwoordigen een financieel tegoed dat kan worden gebruikt voor verdere aankopen binnen de regels van deze voorwaarden. Het overeenkomstige aantal punten dat per aankoop kan worden verdiend, is zichtbaar op het detail van het artikel in de catalogus en in het winkelmandje van de webwinkel.
Om punten te verkrijgen bij de aankoop van goederen op afstand (internetverkoop), moet je lid zijn van de club, in het bezit zijn van een clubgetrouwheidskaart, je aanmelden voor een klantenrekening op de website www.muziker.nl, een aankoop doen in de staat van aanmelding bij de klantenrekening en een positieve puntenwaarde die op het artikeldetail van het product in de catalogus van het assortiment op de website www.muziker.nl wordt gepubliceerd.
Als de uiteindelijke productprijs het resultaat is van een individuele prijsovereenkomst tussen de exploitant en het clublid of een individuele prijsaanpassing voor het clublid, komt het clublid niet in aanmerking voor het ontvangen van punten. Als een clublid een kortingsbon heeft ingewisseld voor een specifiek product of voor een hele bestelling, worden voor dat product of die bestelling geen punten verdiend. Clubpunten kunnen niet tegelijkertijd in dezelfde bestelling worden verdiend en gebruikt.
De voorwaarde voor het verkrijgen van punten bij aankopen in een van de fysieke winkels van de exploitant is het lidmaatschap van de club, een bewijs van eigendom van de klantenkaart (door het tonen van de klantenkaart of door het tonen van het nummer van de klantenkaart of door het verstrekken van het e-mailadres gekoppeld aan het eigendom van de Clubkaart), een geldige registratie voor een klantenaccount op de website www.muziker.nl en een positieve puntenwaarde gepubliceerd op de details van het betreffende productartikel in de assortimentscatalogus op de website www.muziker.nl.
Bij een aankoop in de webwinkel worden de verdiende punten aan het clublid gecrediteerd en worden ze pas beschikbaar na een beschermingsperiode van 30 dagen vanaf de datum waarop de betaling voor de bestelling in het boekhoudsysteem van de exploitant is bijgeschreven. Als het lid de extra service heeft gekocht om de termijn voor het herroepingsrecht zonder opgave van redenen met 30 of 60 dagen te verlengen, worden de punten pas na afloop van de termijn van respectievelijk 60 of 90 dagen gecrediteerd en ter beschikking van het clublid gesteld. Bij aankoop in een van de verkooppunten worden de gespaarde punten onmiddellijk na de aankoop gecrediteerd en ter beschikking van het clublid gesteld (voor termijnbetaling en aankoop op factuur worden de punten echter pas 30 dagen na bijschrijving van de betaling op de rekening van de ondernemer beschikbaar). Het huidige aantal beschikbare punten wordt aan het clublid getoond in de actieve aanmeldingsstatus van zijn klantenrekening of bij een aankoop in een van de verkooppunten op het ontvangstbewijs van de gedane aankoop, of deze informatie wordt hem/haar op verzoek verstrekt door het personeel van de klantenservice van het verkooppunt. Als het Clublid geen nieuwe aankoop doet binnen 6 maanden na de laatste aankoop, wordt de totale waarde van zijn beschikbare punten met 50% verminderd.
Bij een aankoop kan het clublid kiezen hoeveel van zijn beschikbare punten hij wil gebruiken om de aankoop te betalen. Het gekozen aantal punten heeft de vorm van een korting op het totaalbedrag van het winkelwagentje. Bij inwisseling staan 100 punten gelijk aan 1 EUR. Punten kunnen worden ingewisseld tot 100% van de waarde van de goederen als onderdeel van de betaling van de goederen.
Het inwisselen van punten (verzilveren) is alleen mogelijk in het kader van een aankoop in de online winkel van de exploitant, het is niet mogelijk een aankoop te doen in het netwerk van fysieke winkels van de exploitant.
Verlengde herroepingstermijn van 30 dagen (artikelen retourneren zonder opgave van reden)
Het clublid heeft recht op een verlengde herroepingstermijn van 30 dagen boven op de normale wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen. Tijdens deze verlengde periode kan hij gebruik maken van zijn recht om de goederen zonder opgave van redenen terug te sturen. Dit recht geldt echter alleen voor onbeschadigde goederen in hun oorspronkelijke verpakking. Als de controle door de ondernemer geen verschil in de toestand van de geretourneerde goederen ten opzichte van deze voorwaarden aan het licht brengt, verstrekt de ondernemer het clublid een tegoedbon ter waarde van de prijs van de goederen zoals vermeld op de kassabon, die het clublid uitsluitend mag gebruiken voor de aankoop van verdere goederen. Herroeping van het contract tijdens de verlengde termijn is uitgesloten voor die soorten goederen die in dit verband worden genoemd in de desbetreffende uitsluitingsbepalingen in het gedeelte over het herroepingsrecht in de voorwaarden van de ondernemer.
Verlengde garantie van 3 jaar op goederen
Het lidmaatschap van de club geeft recht op een verlengde garantie van 3 jaar op nieuwe goederen uit het assortiment van de exploitant. Dit recht is niet van toepassing op verbruiksgoederen, hulpgoederen, bederfelijke waren of nieuwe goederen, waarvoor de desbetreffende garantiebepalingen in de voorwaarden van de exploitant gelden. De termijn voor de behandeling van een productclaim kan langer zijn dan 30 dagen in geval van een complexere technische diagnose of reparatie van de goederen. Als zich tijdens de geldigheidsduur van de verlengde garantieperiode een productgebrek voordoet dat kan worden verholpen en dat niet van de garantie is uitgesloten, dient de exploitant het gebrek op eigen kosten te verhelpen. Als zich tijdens de verlengde garantieperiode een productdefect voordoet dat niet kan worden verholpen, betaalt de exploitant het Clublid niet de volledige aankoopprijs terug, maar zorgt hij voor garantiedekking door een tegoedbon voor de restwaarde van de gereclameerde goederen uit te geven. Deze tegoedbon mag uitsluitend worden gebruikt voor de aankoop van andere goederen. Alleen een klant die een consument is (een natuurlijke persoon die bij het sluiten en uitvoeren van een consumentenovereenkomst niet handelt in de uitoefening van zijn bedrijf, beroep of functie) heeft het recht om een verlengde garantie aan te vragen. De overige bepalingen van de garantievoorwaarden blijven onverlet.
Slotbepalingen
Een clublid dat als rechtspersoon in de club is geregistreerd, heeft geen recht op de verlengde garantie van 3 jaar op goederen en de verlengde herroepingstermijn van 30 dagen (teruggave van goederen zonder opgave van reden).
In geval van herroeping van de overeenkomst heeft het clublid geen recht op terugbetaling van een hogere geldwaarde dan die welke op de kassabon is vermeld, d.w.z. hij heeft geen recht op terugbetaling van de in geld of in natura ingewisselde punten. Gereserveerde Punten voor aankopen die door het Clublid binnen 30 dagen na annulering worden teruggestuurd, worden onherroepelijk in mindering gebracht op het saldo van de Gereserveerde Punten van het Clublid.
De actuele lijst met voordelen wordt gepubliceerd op de website van de exploitant. De minimale reeks voordelen wordt in deze voorwaarden uiteengezet. Het Clublid erkent dat de lijst met voordelen na verloop van tijd kan veranderen.
De exploitant is niet aansprakelijk voor beperking van het gebruik van de club om redenen van derden (bijvoorbeeld de zakenpartner van de exploitant), om redenen die onafhankelijk van de wil en/of het handelen van de exploitant zijn opgetreden. De exploitant heeft het recht om het gebruik van de Club tijdelijk op te schorten zonder dat deze opschorting wordt beschouwd als een schending van de verplichting van de exploitant, om redenen van veiligheid, overmacht (omstandigheden waarop de exploitant geen invloed heeft en die buiten zijn macht liggen), besluiten van een bevoegde overheidsinstantie, voor de uitvoering van reparaties en werken die nodig zijn voor de werking, de revisie of het onderhoud van de technische uitrusting die de werking van de Club mogelijk maakt. De exploitant informeert het clublid over de opschorting van de functionaliteit van de club door middel van een bericht op de website www.muziker.nl.
De exploitant is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door misbruik van de klantenkaart van een clublid.
De exploitant behoudt zich het recht voor deze regels te wijzigen.
Deze voorwaarden zijn vanaf 1.10.2019 geldig en van kracht.