Selecteer het land van levering

Klachten en retouren

Klachten en retourneren

Is het bestelde artikel niet in orde of valt het gewoon anders dan verwacht? Geen zorgen! We geven je advies over hoe je gemakkelijk een klacht kunt indienen of helpen je met een probleemloze retourzending.

Ik wil een artikel of een zending reclameren

Wij bieden alleen kwaliteitsproducten van vertrouwde merken. Als het gekochte product toch niet goed werkt of als het pakket tijdens het transport beschadigd is geraakt, zorgen we voor een snelle reparatie, vervanging of betalen we je geld terug.

Klacht aanmelden

Ik wil de koopovereenkomst herroepen en het product zonder opgaaf van reden retourneren

Je kunt binnen 14 dagen de koopovereenkomst ontbinden, d.w.z. de in onze winkel gekochte goederen zonder opgaaf van reden retourneren.

Retour aanmelden
Hoe neem ik contact op met de klachtenafdeling?
Je kunt onze klachtendienst telefonisch bereiken op: +31 855 600 023 of door een e-mail te sturen naar: [email protected]. Wij zijn dagelijks bereikbaar tussen 8:00 - 16:30.
Hoe dien ik een klacht in?
Klik op deze link, kies welk type klacht je indient en zet de klachtenprocedure meteen in gang.
Hoe lang duurt de afhandeling van een klacht?
We behandelen klachten onverwijld, maar uiterlijk binnen 30 dagen en bij bedrijven binnen 60 dagen.
Wat zijn de regels voor het indienen van een klacht?
Onze Algemene Voorwaarden die wij toepassen zijn te vinden op Algemene Voorwaarden. Als je als consument/particuliere klant koopt, kun je HIER de gedetailleerde klachtenprocedure lezen. Als je als bedrijf koopt, klik dan op de link HIER.
Ik wil graag een artikel terugzenden. Wat is de procedure?
Je kunt de koopovereenkomst herroepen en de goederen zonder opgave van redenen retourneren binnen 14 dagen vanaf het moment dat jij of een door jou aangewezen persoon de goederen in ontvangst heeft genomen. Dit recht geldt alleen voor klanten van onze webwinkel en is niet van toepassing op aankopen in onze fysieke winkels. Na het verstrijken van deze termijn van 14 dagen hebben alleen klanten-consumenten die een bestelling hebben geplaatst als lid van het Muziker Smile loyaliteitsprogramma het recht om de overeenkomst te herroepen. Eén van de voordelen van het lidmaatschap van de Muziker Smile is met name dat je de koopovereenkomst ook na het verstrijken van de wettelijke termijn kunt herroepen, en wel tot 30 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen persoon de goederen in ontvangst heeft genomen. Als je binnen deze verlengde termijn, d.w.z. tussen de 15e en 30e dag na de dag van levering van de goederen, gebruik maakt van het retourrecht, zullen we je betaling vergoeden in de vorm van een tegoedbon voor je volgende aankoop in onze webwinkel. Een andere optie om de goederen te retourneren (de overeenkomst te herroepen) nadat de wettelijke termijn van 14 dagen is verstreken, is om aanvullend onze extra service Verlengd retourrecht bij te kopen. Met deze service kan een natuurlijke persoon de goederen te allen tijde binnen 60 dagen en een rechtspersoon binnen 30 dagen retourneren. Deze service is alleen van toepassing voor geselecteerde producten en kan alleen samen met een concreet product worden gekocht. Nadat je de goederen hebt geretourneerd, krijg je het aankoopbedrag terug in de vorm van een terugbetaling in geld. Zie voor meer informatie de rubriek Herroeping.
Kan ik de koopovereenkomst herroepen als ik als bedrijf koop?
Ja, zelfs het bedrijf kan de goederen binnen 14 dagen retourneren.
Wie draagt de kosten voor de retourzendingen?
Het terugzenden van de goederen naar ons magazijn komt geheel voor jouw rekening. Dit geldt ook voor de daaraan verbonden kosten.
Kun je een koerier regelen om de goederen die ik wil retourneren op te halen?
Ja. Tegen betaling regelen we een koerier voor een bepaalde datum naar je keuze. Je kunt deze dienst bij het invullen van het herroepingsformulier aanvinken.
Waarheen moet ik de goederen terugzenden die ik wil retourneren?
Verpak de goederen goed voordat je ze terugstuurt en markeer de doos met het herroepings- of klachtennummer. Zo kunnen we je pakket snel identificeren als het bij ons aankomt. Het adres waar je je retourzending naartoe moet sturen is:
Muziker (Return)
P3 2, 1102 Lozorno,
900 55 Lozorno
Slovakia
Maar let op! We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor de staat waarin we je pakket van het transportbedrijf ontvangen. Haal daarom, voordat je de goederen verpakt voor verzending, de goederen uit elkaar om ze weer in de staat te brengen waarin ze van ons zijn geleverd en vul de doos zelf met materiaal dat de goederen beschermt tegen eventuele schade tijdens het transport. Als er onderweg naar ons toch iets met je pakket gebeurt, neem dan snel contact op met het transportbedrijf aan wie je het pakket hebt overhandigd om schadevergoeding te eisen.
Ik wil het gekochte artikel omruilen (bijv. vanwege verkeerde maat). Hoe werkt dat?
Direct omruilen voor een ander artikel kan bij ons helaas niet. Je kunt het artikel echter binnen onze retourprocedure retourneren. Vul dan ons online retourformulier in en volg de instructies die je dan per e-mail ontvangt. Als je een ander artikel wilt kopen, moet je een nieuwe bestelling plaatsen.
Kan ik elke soort goederen retourneren?
Uiteraard niet. De wet bepaalt precies welke categorieën goederen niet geretourneerd kunnen worden. Bijvoorbeeld platen, software, digitale producten, in-ear oordopjes, rieten voor blaasinstrumenten en dergelijke. We vermelden al deze categorieën in onze Algemene Voorwaarden.
Wanneer krijg ik mijn betaling voor de geretourneerde goederen bijgeschreven?
Uiterlijk 14 dagen na ontvangst van de retourzending en de inspectie van de geretourneerde goederen sturen we je je geld voor de geretourneerde goederen terug of geven we een tegoedbon in die waarde. Je ontvangt het geld via dezelfde methode als waarmee de betaling bij ons binnenkwam. Bij expresbetalingen (PayPal, kaart, Apple Pay, enz.) wordt het geld binnen 3 werkdagen op je rekening bijgeschreven. Bankoverschrijving duurt meestal 4-5 werkdagen.