De verzendbedrijven zijn verantwoordelijk voor de levering van de goederen in onbeschadigde staat. In bepaalde gevallen is hun aansprakelijkheid beperkt door internationale verdragen en geldt deze bijvoorbeeld niet voor schade of vernieling van de zending als gevolg van een natuurramp. In een dergelijk geval kan het enkele weken duren om de klacht af te handelen. Door in de bovengenoemde gevallen een beroep te doen op onze verzendverzekering kan de klant profiteren van een vlotte, probleemloze en snelle afhandeling van de klacht en een eventuele vergoeding van de schade aan de gekochte goederen.
De zendingsverzekering dekt schade aan of vernieling van de zending tijdens het transport, vanaf het moment dat de zending in het vervoermiddel is geladen op de plaats van verzending die in de overeenkomst met het oog op het vervoer is vermeld, tot het moment dat de zending is uitgeladen en aan de geadresseerde of een andere door de geadresseerde gemachtigde persoon is overhandigd om de zending in ontvangst te nemen. In geval van persoonlijke afhaling van de zending op één van de afhaalpunten van de verkoper of de koerier, geldt het moment van afhaling als het moment van de levering van de zending door de ontvanger. Als de zending met het oog op het vervoer in afzonderlijke delen wordt verdeeld, geldt de verzekeringsdekking voor elk deel van de zending afzonderlijk.
De transportverzekering biedt de klant het voordeel van een snellere klachtenafhandeling. De klant is verplicht Muziker uiterlijk binnen 24 uur na ontvangst van de goederen op de hoogte te stellen van eventuele schade of vernieling van de zending. De informatie over de schade moet worden aangevuld met fotografische documentatie van de beschadigde goederen. Muziker zal dan het ophalen en terugbrengen van de beschadigde goederen per koerier regelen (kosten ten laste van Muziker) en nadat de goederen zijn opgehaald onverwijld een nieuw artikel naar de klant sturen. Indien een vervangend artikel momenteel niet voorradig is, zal Muziker de klant een alternatief product ter vervanging aanbieden.
De klant stemt ermee in dat de voor de pakketverzekering betaalde vergoeding niet door Muziker wordt terugbetaald in geval van herroeping van de overeenkomst. De verzendverzekering kan alleen worden geclaimd met betrekking tot de goederen die op de factuur samen met de gekochte dienst van de verzendverzekering vermeld staan. De dienst kan niet worden ingevorderd voor goederen staande op andere facturen, afkomstig van andere zendingen of met terugwerkende kracht. Het verzoek om aanspraak te maken op een verzendverzekering moet worden gericht aan het volgende e-mailadres: [email protected].
Vink de Verzendverzekering aan in je winkelwagen wanneer je een bestelling plaatst.
De service Verzendverzekering wordt direct na betaling actief. De uiteindelijke prijs in je winkelwagen wordt automatisch verhoogd met de kosten voor de extra service.
Als je een verzekeringsclaim wilt indienen, stuur dan simpelweg een e-mail naar [email protected] en voeg ook de factuur bij met de gekochte service.