Selecteer het land van levering

Verzendverzekering

De dienst Verzendverzekering dekt vergoeding voor schade aan gekochte goederen door een versnelde procedure in het geval dat een van de volgende gebeurtenissen zich voordoet:
  • schade aan de zending
  • vernieling van de zending

De verzendbedrijven zijn verantwoordelijk voor de levering van de goederen in onbeschadigde staat. In bepaalde gevallen is hun aansprakelijkheid beperkt door internationale verdragen en geldt deze bijvoorbeeld niet voor schade of vernieling van de zending als gevolg van een natuurramp. In een dergelijk geval kan het enkele weken duren om de klacht af te handelen. Door in de bovengenoemde gevallen een beroep te doen op onze verzendverzekering kan de klant profiteren van een vlotte, probleemloze en snelle afhandeling van de klacht en een eventuele vergoeding van de schade aan de gekochte goederen.

Voorwaarden van de dienst Verzendverzekering

De zendingsverzekering dekt schade aan of vernieling van de zending tijdens het transport, vanaf het moment dat de zending in het vervoermiddel is geladen op de plaats van verzending die in de overeenkomst met het oog op het vervoer is vermeld, tot het moment dat de zending is uitgeladen en aan de geadresseerde of een andere door de geadresseerde gemachtigde persoon is overhandigd om de zending in ontvangst te nemen. In geval van persoonlijke afhaling van de zending op één van de afhaalpunten van de verkoper of de koerier, geldt het moment van afhaling als het moment van de levering van de zending door de ontvanger. Als de zending met het oog op het vervoer in afzonderlijke delen wordt verdeeld, geldt de verzekeringsdekking voor elk deel van de zending afzonderlijk.

De transportverzekering biedt de klant het voordeel van een snellere klachtenafhandeling. De klant is verplicht Muziker uiterlijk binnen 24 uur na ontvangst van de goederen op de hoogte te stellen van eventuele schade of vernieling van de zending. De informatie over de schade moet worden aangevuld met fotografische documentatie van de beschadigde goederen. Muziker zal dan het ophalen en terugbrengen van de beschadigde goederen per koerier regelen (kosten ten laste van Muziker) en nadat de goederen zijn opgehaald onverwijld een nieuw artikel naar de klant sturen. Indien een vervangend artikel momenteel niet voorradig is, zal Muziker de klant een alternatief product ter vervanging aanbieden.

De klant stemt ermee in dat de voor de pakketverzekering betaalde vergoeding niet door Muziker wordt terugbetaald in geval van herroeping van de overeenkomst. De verzendverzekering kan alleen worden geclaimd met betrekking tot de goederen die op de factuur samen met de gekochte dienst van de verzendverzekering vermeld staan. De dienst kan niet worden ingevorderd voor goederen staande op andere facturen, afkomstig van andere zendingen of met terugwerkende kracht. Het verzoek om aanspraak te maken op een verzendverzekering moet worden gericht aan het volgende e-mailadres: [email protected].

Voorbeeld 1

  • Je koopt een outdoorbril voor € 249.
  • Je koopt er ook de extra service Verzendverzekering bij.
  • Tijdens het transport van ons naar jou raakt het pakket beschadigd en de bril wordt er ook door beschadigd.
  • Je hebt echter de service Verzendverzekering bijgekocht, dus zodra het beschadigde artikel bij ons binnenkomt, sturen we je een nieuw artikel zonder dat je hoeft te wachten totdat de klachtenprocedure is afgerond. Als we geen vervangend artikel op voorraad hebben, ontvang je direct een tegoedbon voor de aankoop in onze webwinkel.

Voorbeeld 2

  • Je koopt hengels ter waarde van € 129,95.
  • Je koopt er ook de extra service Verzendverzekering bij.
  • De hengels breken onderweg naar jou en dit werd blijkbaar veroorzaakt door het verzendbedrijf.
  • Je hoeft niet te wachten tot de hele klachtenprocedure is afgerond, we sturen je een nieuw artikel als je het naar ons terugstuurt, of je krijgt een tegoedbon om het te kopen als we het originele model niet meer op voorraad hebben.

Hoe doe je dat?

FAQ


Hoeveel dagen heb ik om een beschadigde zending te melden?
Een beschadigde zending kan binnen 14 dagen na levering worden gemeld. Voor een snelle afhandeling raden we echter aan om binnen 3 dagen na ontvangst van de zending contact met ons op te nemen.

Moet ik nogmaals verzendkosten betalen?
Nee, de verzendkosten zijn natuurlijk voor onze rekening. Je hebt een verzekering gekocht, dus je hoeft niet nog een keer te betalen.

Wat gebeurt er als er geen nieuw artikel meer op voorraad is?
Dan spreken we een alternatieve oplossing met je af en als je daar niet mee akkoord gaat, geven we je geld terug.

Waar moet ik de transportschade melden?
Je kunt onze Klantenservice bellen, of ons een mailtje sturen of via onze klantenchat contact met ons opnemen.