Selecteer het land van levering
We gebruiken cookies om de functionaliteit van onze website te garanderen. Nadat je je toestemming hebt gegeven, gebruiken we deze om het verkeer te analyseren en advertenties op advertentieplatforms van derden te personaliseren, altijd in overeenstemming met de regels van het Privacybeleid.
Dienstverlener
Productcode: 296-5841-591. | ID: 1006614
Dit is een automatische vertaling door software:
De body is gemaakt van elzenhout en is gekoppeld aan een vastgeschroefde esdoornhals met een paar grafietversterkingsstaven om buigen en kromtrekken onder omgevingsinvloeden te weerstaan. Het snelle halsprofiel is ontworpen voor razendsnel spelen en volledig ongehinderde positiewisselingen, terwijl de comfortabel gerolde toetsranden het ingebroken gevoel geven van een instrument met veel speelkilometers erop en nog veel meer te gaan. De ebbenhouten toets met een samengestelde radius van 12"-16" is perfect voor snellere tempo's en beschikt over 22 jumbo frets en white dot-inleg. Voor regelmatig toerende muzikanten is een op de hiel gemonteerd duimwiel voor het verstellen van de truss rod een must, waardoor snelle en gemakkelijke aanpassingen aan de halsontlasting mogelijk zijn. De krachtige Seymour Duncan® JB en Seymour Duncan '59™ humbucking pickups zijn rechtstreeks op de body gemonteerd, waardoor een rock-'n-roll-klank met een hoog octaangehalte en veel zoete boventonen ontstaat. De volumeregelaar verbergt een push/pull-spoelsplitsing voor nog meer toonvariaties, terwijl de onbelaste toonregelaar werkt als een standaard toonregelaar van positie één tot en met negen, en zichzelf op positie tien uit het circuit verwijdert voor een transparant geluid dat de volle natuurlijke stem van de gitaar komt naar voren. Duik naar rommelende diepten of voeg een goedgeplaatste stijgende harmonische toe zonder je afstemming op te offeren met het Floyd Rose® 1000 Series dubbelvergrendelende tremolobrugsysteem.
Type
Aantal snaren
Bestuurders
Bedieningsknoppen
Schakelaar
Afstemmechanisme
Voorkeur hand
Kleur
Aantal frets
Sensor configuratie
Serie
Halsprofiel
Sensoren
Brug pick-up
Sensor bij de hals
Brug/Tremolo
Fingerboard inleg
Dikte
Nulfret
Pickguard
Riemclip
Kleur volgens fabrikant
Miami Blue
Afwerking van het oppervlak
Corpus
Hals
Ahorn
Toets
Eben
Hals afwerking
Constructie
Hardware
Halsversterking (Truss rod)
Mensuur (mm)
Radius van de toets
Grootte van frets
Nulfret breedte (mm)
Land van herkomst
Mexico
Alle beoordelingen zijn afkomstig van geverifieerde klanten die in het verleden een product bij ons hebben gekocht.
KIRIL K.
Bulgarije
09.03.2024
Beoordeelde variant
Tudor Adrian N.
Roemenië
05.09.2023
Beoordeelde variant
This is an overall good guitar for the money but there are a couple of things about it that left me a bit surprised given the Charvel pedigree. The good: - Build quality is there. You can tell this is a quality instrument. Everything feels sturdy, well put together, no spaces between joints (neck, body etc). Everything fits the way it should - The finish is amazing. The neck feels amazing to play with that natural oiled finish. The ebony fretboard is also a sight to behold & should prove to be sturdy in time - The pickups & wiring make this guitar a Swiss army knife; you can get everything from hot-rod shred metal to pristine cleans with the push-pol Volume knob. The Tone knob locks into place when moved all the way up & removes itself from the circuit which really lets that high-end come through the way you would expect it to. This is the first guitar (out of the 10 I own) where I feel there is no need to change anything about the electronics - The Floyd Rose 1000 does its job and keeps stuff in tune after you've set it up. This being my first FR guitar, it took me a little bit of research to figure out how to tune & level the bridge but I got the hang of it pretty quickly with some of the stuff on YouTube - The guitar rings / sings. It has a great resonance even when not plugged into anything. Amplified, you feel this a lot & it translates into note definition / articulation & great sustain (even with the bolt-on construction) The not so good: - Fret sprout. This guitar came with some really nasty fret sprout on both sides of the neck / fingerboard. I'm still looking at the best way to get rid of it with little intrusion as possible; doesn't seem like it's something hard to overcome but still I expected this to not be an issue on a Charvel given that I've had cheaper instruments come in which did not suffer from this one - The FR ar feels a bit loose when you try to do more subtle movements. The looseness goes away if you tighten the screw almost all the way but that makes the arm rigid - may or may not work for you; I prefer it to move around a bit & make it easier to grab or get out of the way. - Nothing to do with Charvel but the Floyd Rose R3 locking nut has some crazy pointy edges and playing close to the nut, I hurt my fingers pretty good at the beginning until I learned my way around this guitar. - While leveling the Floyd Rose bridge & tuning, I had to take the back plate off to work with the Claw & screws. The finish in the cavity is pretty sloppy - splinters all over, the EVA foam got unstuck in a couple of spots and needed a lot of reseating for it to inspire some level of confidence re. fitting onto the instrument. - While it works alright, would have loved a carved neck heel joint like that on the Squier Contemporary Stratocaster series. All in all, good instrument for the money but even with the Charvel logo on it, needs a little bit more work to get to "great' as you would expect an instrument bearing this brand's banner to be.
Dit is over het algemeen een goede gitaar voor het geld, maar er zijn een paar dingen die me een beetje verrast hebben gezien de Charvel-stamboom. Het goede: - De bouwkwaliteit is aanwezig. Je kunt zien dat dit een kwaliteitsinstrument is. Alles voelt stevig aan, zit goed in elkaar, geen ruimtes tussen de gewrichten (nek, lichaam etc). Alles past zoals het hoort - De afwerking is geweldig. De hals voelt geweldig om te spelen met die natuurlijk geoliede afwerking. De ebbenhouten toets is ook een lust voor het oog en zou op termijn stevig moeten blijken te zijn. De pickups en bedrading maken deze gitaar tot een Zwitsers zakmes; je kunt alles krijgen, van hot-rod shred metal tot onberispelijke reiniging met de volumeknop met duwpaal. De Tone-knop klikt op zijn plaats wanneer hij helemaal naar boven wordt bewogen en verwijdert zichzelf uit het circuit, waardoor de high-end echt tot zijn recht komt zoals je dat zou verwachten. Dit is de eerste gitaar (van de 10 die ik bezit) waarvan ik vind dat er niets aan de elektronica hoeft te veranderen - de Floyd Rose 1000 doet zijn werk en houdt alles in harmonie nadat je hem hebt ingesteld. Omdat dit mijn eerste FR-gitaar was, kostte het me wat onderzoek om erachter te komen hoe ik de brug moest stemmen en waterpas zetten, maar ik kreeg het vrij snel onder de knie met een aantal dingen op YouTube: de gitaar rinkelt / zingt. Het heeft een geweldige resonantie, zelfs als het nergens op is aangesloten. Versterkt voel je dit veel en het vertaalt zich in nootdefinitie / articulatie en geweldige ondersteuning (zelfs met de vastgeschroefde constructie). Het minder goede: - Fretspruit. Deze gitaar werd geleverd met een aantal hele vervelende fretspruiten aan beide zijden van de nek / toets. Ik ben nog steeds aan het kijken naar de beste manier om er met zo min mogelijk inbreuk vanaf te komen; het lijkt niet iets moeilijks te overwinnen, maar toch verwachtte ik dat dit geen probleem zou zijn op een Charvel, aangezien ik goedkopere instrumenten heb gehad die hier geen last van hadden - De FR-ar voelt een beetje los aan als je probeer subtielere bewegingen te maken. De losheid verdwijnt als je de schroef bijna helemaal vastdraait, maar dat maakt de arm stijf - misschien werkt dit wel of niet voor jou; Ik geef er de voorkeur aan dat het een beetje beweegt en het gemakkelijker maakt om vast te pakken of uit de weg te gaan. - Niets te maken met Charvel, maar de Floyd Rose R3 borgmoer heeft een paar gekke puntige randen en door dicht bij de topkam te spelen, deed ik in het begin behoorlijk pijn aan mijn vingers totdat ik mijn weg leerde op deze gitaar. - Terwijl ik de Floyd Rose-brug waterpas zette en stemde, moest ik de achterplaat verwijderen om met de klauw en schroeven te werken. De afwerking in de holte is behoorlijk slordig - overal splinters, het EVA-schuim raakte op een paar plekken los en moest flink opnieuw worden geplaatst voordat het weer een zekere mate van vertrouwen wekte. passend op het instrument. - Hoewel het goed werkt, zou ik dol zijn geweest op een gesneden nek-hielgewricht zoals dat op de Squier Contemporary Stratocaster-serie. Al met al een goed instrument voor het geld, maar zelfs met het Charvel-logo erop heeft het wat meer werk nodig om "geweldig" te worden, zoals je zou verwachten van een instrument met de vlag van dit merk.
Geautomatiseerde vertaling