Productcode: JHS LOF MARY K. | ID: 1130654
Dit is een automatische vertaling door software:
Bij JHS zijn fuzz-pedalen al meer dan tien jaar in de JHS-serie opgenomen. Ze hebben originele circuits ontworpen, klassiekers gerepliceerd en ze hebben de trend van fuzz-populariteit zien komen en gaan. De serie 'Legends Of Fuzz' is een eerbetoon aan de belangrijkste fuzzcircuits ooit gemaakt. Het is een JHS-manier om ervoor te zorgen dat de verhalen over deze effecten voortleven in de muziek die je gaat maken. Vanaf de begindagen van fuzz in Van de Londense scene uit het midden van de jaren zestig tot de ex-Sovjet-militaire fabrieken uit de jaren negentig die de Big Muff weer tot leven brachten, Fuzz vertelt een verhaal, en dat verhaal omvat gitaristen zoals jij. Er is niets primitiever dan je gitaar op een vintage fuzz aan te sluiten circuit; het is rauw, ongetemd en zo puur dat het de grenzen verlegt van wat je instrument kan bereiken. Sluit je aan bij een fuzz en sluit je aan bij zestig jaar prachtig gebroken geluid.
Kay Musical Instruments werd op 1 juli 1931 opgericht door Henry “Kay” Kuhrmeyer. Hoewel Henry de productiefocus snel verlegde naar alle soorten snaarinstrumenten (inclusief bassen, altviolen en gitaren), begaven ze zich pas laat op de markt voor gitaarpedalen. Jaren 60 met een reeks knoploze, op een pedaal gebaseerde, heerlijk vreemde plastic pedalen. Elk van deze vier eenheden (de Fuzz Tone F1, Tremolo T1, Wah Wah W1 en Bass Boost B1) was ondergebracht in knoploze, op pedalen gebaseerde behuizingen waardoor één parameter van elk effect met de voet kon worden aangepast. De Kay Fuzz Tone werd hoogstwaarschijnlijk eind 1968/begin 1969 uitgebracht. Aanvankelijk ontworpen als een goedkope versie van de Shin-ei/Univox Superfuzz, is deze fuzz een van de favoriete pedalen van de Edge. Vierenvijftig jaar later brengt JHS een JHS-variant uit op de Kay Fuzz Tone: de Mary-K. Ze hebben zelfs knoppen en een expressiepedaaluitgang toegevoegd voor degenen die het willen gebruiken zoals het oorspronkelijk bedoeld was.
In plaats van een trapchassis te gebruiken, bieden ze Mary-K-gebruikers de mogelijkheid om de frequentieknop te bedienen met een expressiepedaal. Ze raden de Nektar NX-P en Roland EV-5 expressiepedalen aan, maar veel andere expressiepedalen zouden ook moeten werken. Let op: sommige expressiepedalen kunnen een brom/ruis in de signaalketen introduceren in omgevingen met hoge elektromagnetische interferentie. Daarom raden ze aan om expressiepedalen met een plastic chassis en korte kabels te gebruiken om ongewenste ruis in een omgeving met hoge EMI te voorkomen.
Type
Kleur
Pakket omvat
Adapter inbegrepen
Breedte (mm)
92
Hoogte (mm)
51
Diepte (mm)
144
Gewicht (g)
380
Land van herkomst
USA