Selecteer het land van levering

Neumann KMS 104 Condensatormicrofoon voor zang

Neumann KMS 104 Condensatormicrofoon voor zang

De KMS 104/104 plus en de KMS 105 microfoons zijn ontwikkeld om de menselijke stem optimaal over te brengen met betrekking tot de veeleisende omstandigheden op het live podium. De KMS-serie is uitgegroeid tot de internationaal erkende standaard voor eersteklas podiummicrofoons. De hoge akoestische resolutie en vloeiende frequentierespons van de...
Meer lezen
Alleen op bestelling
De levertijd wordt gespecificeerd na bestelling bij de leverancier.
Op basis van je bestelling gaan we proberen het artikel op voorraad te hebben en zullen we contact met je opnemen met een geschatte leverdatum.
Condensatormicrofoon voor zang Neumann KMS 104 Condensatormicrofoon voor zang

Neumann KMS 104 Condensatormicrofoon voor zang

€ 773

Productcode: KMS104. | ID: 230969

Neumann KMS 104 Condensatormicrofoon voor zang

Dit is een automatische vertaling door software:

De KMS 104/104 plus en de KMS 105 microfoons zijn ontwikkeld om de menselijke stem optimaal over te brengen met betrekking tot de veeleisende omstandigheden op het live podium. De KMS-serie is uitgegroeid tot de internationaal erkende standaard voor eersteklas podiummicrofoons. De hoge akoestische resolutie en vloeiende frequentierespons van de microfoons zorgen ervoor dat de muzikant te allen tijde optimale controle heeft over het podiumoptreden. Vooral vanwege hun lage zelfruis- en overspraakgedrag dat vrij is van kleuring, zijn de KMS-microfoons ideaal voor gebruik met in-ear monitoringsystemen. De KMS 104 en de KMS 104 plus hebben een condensatormicrofooncapsule met een cardioïde richtingskarakteristiek die zorgt voor de best mogelijke onderdrukking van geluiden die van achter de microfoon komen. Met zijn supercardioïde karakteristiek is de KMS 105 daarentegen bijzonder goed in het onderdrukken van geluiden afkomstig van de gehele 180°-helft achter de microfoon. De KMS 104 plus beschikt, vergeleken met de KMS 104, over een uitgebreidere basfrequentierespons. In nauwe samenwerking met professionele muzikanten en met behulp van uitgebreide praktijktests is de KMS 104 plus speciaal geoptimaliseerd voor de eisen van vrouwenstemmen in het rock- en popveld. Zo kan de gebruiker de versie selecteren die optimaal geschikt is voor de specifieke toepassing. De studiocondensatorcapsules die in de microfoonversies worden gebruikt, vormen de basis voor het overbrengen van alle nuances van de menselijke stem. In vergelijking met andere handmicrofoons, die meestal met dynamische capsules werken, heeft de KMS-serie een bijzonder hoge akoestische transparantie, een breed frequentiebereik en een fijne resolutie van transiënten. In KMS-microfoons voorkomen zorgvuldig afgestelde akoestische filters en transformatorloze impedantieconverters die zeer hoge geluidsdrukniveaus aankunnen, dat de microfoons overbelast raken, zelfs door sterke ploffende geluiden. Ondanks de uitstekende popbescherming worden sisklanken en “S”-klanken met hun natuurlijke accentuering overgedragen, zoals alleen mogelijk is met condensatormicrofoons. Bovendien zijn de bovengenoemde akoestische filters zo ontworpen dat de kenmerkende richtingskarakteristieken van de capsules zelfs in het basbereik behouden blijven. De filters zorgen dus voor een zeer hoog niveau van feedbackbescherming voor de KMS 104/104 plus en KMS 105 zangmicrofoons wanneer ze worden gebruikt met een podiumgeluidssysteem. Omdat zangmicrofoons doorgaans van dichtbij worden aangesproken, wordt voor de basfrequentierespons van de microfoons elektronische compensatie gebruikt voor het nabijheidseffect in de respectieve capsules. Bovendien heeft de microfoon een onveranderlijk ingebouwd hoogdoorlaatfilter met een afsnijfrequentie van 120 Hz (–3 dB, gemeten in een vrij geluidsveld). Het maximale geluidsdrukniveau van de KMS-microfoons is 150 dB. Dankzij het lage eigenruisniveau van slechts 18 dB A kunnen de microfoons op hoge versterkingsniveaus worden gebruikt zonder risico op extra ruis. Zelfs op grote afstanden werken de microfoons dus met een hoge signaal-ruisverhouding, wat de voor de kunstenaar belangrijke bewegingsvrijheid en creativiteit mogelijk maakt. Dankzij het transformatorloze uitgangscircuit kunnen de microfoonsignalen zelfs via lange kabels zonder geluidsverlies worden overgedragen. Microfoons die zijn ontworpen voor gebruik op het podium vereisen een bijzonder robuuste constructie. De KMS 104/104 plus en KMS 105 beschikken daarom over dikwandige metalen behuizingen, die bovendien een effectieve bescherming bieden tegen handlinggeluiden. De microfoonkoproosters zijn gemaakt van gehard staal. Indien nodig kunnen ze eenvoudig worden losgeschroefd om de akoestische filters aan de binnenkant te kunnen reinigen. De KMS 104/104 plus en KMS 105 microfoons, met een bijpassende statiefklem, worden geleverd in een aantrekkelijke gewatteerde nylon tas die voldoende duurzaam is om mee te toeren. Kleur: nikkel

Dit is een automatische vertaling door software:

Specificaties
Akoestisch werkingsprincipe Drukgradiënt-transducer
Richtingspatroon Cardioïde
Frequentiebereik 20 Hz ... 20 kHz
Gevoeligheid bij 1 kHz tot 1 kohm 4,5 mV/Pa
Nominale impedantie 50 ohm
Nominale belastingsimpedantie 1 kohm
Equivalent geluidsniveau, CCIR1) 28 dB
Equivalent geluidsniveau, A-gewogen1) 18 dB-A
Signaal-ruisverhouding, CCIR1) (rel. 94 dB SPL) 66 dB
Signaal-ruisverhouding, A-gewogen1) (rel. 94 dB SPL) 76 dB
Maximale SPL voor THD 0,5%2) 150 dB
Maximale uitgangsspanning 12 dBu
Voedingsspanning (P48, IEC 1938) 48 V ± 4 V
Stroomverbruik (P48, IEC 1938) 3,5 mA
Bijpassende connector XLR3F
Gewicht ca. 300 gr
Doorsnede 48 mm
Lengte 180 mm

Land

Land van herkomst

Duitsland