Dit is een automatische vertaling door software:
Oneerlijk voordeel. Dit waren de woorden van profrenners. We zijn erg trots om Diamana te introduceren, het meest geavanceerde bandeninzetstuk ooit gemaakt. Voor het eerst in de geschiedenis van het wielrennen is er onderzoek gedaan naar hoe luchtmoleculen in de band bewegen tijdens vervorming van het karkas.
Waarom oneerlijk?
- Rolweerstand, tractie, schokabsorptie en lekbescherming zijn altijd een compromis geweest tussen loopvlakcompound, karkassterkte en luchtinflatie. Diamana is het enige apparaat dat het mogelijk maakt om tegelijkertijd een lagere rolweerstand, hogere tractie en een soepeler rijgedrag te verkrijgen, waardoor uw rit sneller en veiliger wordt, zowel bij het klimmen als bij het dalen. Welkom in het nieuwe tijdperk!
Hoe werkt het?
- Als we kijken naar hoe de band tijdens een schok wordt samengedrukt en terugveert, kunnen we zien hoe het hele proces zo snel gaat dat het karkas van de band weer zijn oorspronkelijke vorm aanneemt, nog voordat de ophangingen beginnen te comprimeren, waardoor een onconstante bandenspanning op de grond ontstaat die gelijk is aan slechte tractie. Dit wordt versterkt door een hoge bandenspanning, maar kan tegelijkertijd worden verzacht door de bandenspanning te verlagen, en het is feitelijk de reden waarom een band met een lagere spanning meer tractie biedt. Wat we hebben gecreëerd is een oplossing om deze rebound te onderdrukken en de band onder constante druk op de grond te laten staan.
- De laterale kanalen zijn zo gevormd dat ze een Venturi-effect creëren, wat betekent dat de luchtstroom door de kanalen sneller wordt naarmate de kanalen kleiner worden. Dit is hetzelfde principe als het grondeffect van Formule 1-auto's en is vereist om de lucht van het buitenste gedeelte van het inzetstuk naar het binnenste gedeelte, tussen het inzetstuk en het velgbed, te versnellen. Lucht raakt vast in het binnenste gedeelte en het duurt veel langer om terug te keren naar het buitenste gedeelte, waardoor het hele schokmoment met zeer weinig lucht op de schokplek achterblijft.
Gedeukt bovenoppervlak
- De kuiltjes aan de bovenkant van het inzetstuk, geïnspireerd op de kuiltjes in golfballen, zorgen er samen met de golvende vorm van het inzetstuk voor dat de lucht niet terugstuitert naar de band, wat een sterk rebound-effect veroorzaakt, maar juist in de laterale kanalen stroomt.
De resultaten?
- Rolweerstand: tests uit het derde deel hebben aangetoond dat de RR op een ruw oppervlak tot 9% wordt verminderd. Zelfs als we rekening houden met het toegevoegde gewicht van de inzetstukken, vertaalt dit zich altijd in een hogere klimsnelheid.
- Bandenspanning op de grond: enorm 60% hoger, waardoor de tractie naar een geheel nieuw niveau wordt gebracht.
- Trillingsdemping: 55% hoger. Minder vermoeidheid en stabieler rijden.
Duurzaamheid
- Tubolight Diamana is gemaakt van EVA-schuim met gesloten cellen met hoge dichtheid. De dichtheid en hardheid moeten zeer hoog zijn om de vorm tijdens gebruik te behouden en een constante luchtstroom tussen de kanalen te garanderen. Dit leidt tot het langst duurzame inzetstuk ooit gemaakt, met een verwachte levensduur van jaren voordat vervanging nodig is, zelfs na lange runflat-ritten.
Gebruikers vriendelijkheid
- Diamana is een heel gemakkelijk apparaat om mee te leven. De installatie is vrij eenvoudig, vergelijkbaar met de EVO-versies, het is 100% absorptievrij gegarandeerd met alle afdichtingsmiddelen op de markt en er zijn geen specifieke kleppen vereist.
MATEN
Diamana SL
- De nieuwe standaard voor inzetstukken voor crosscountry-banden, die zorgt voor snellere rondetijden in alle situaties. Zachtere compound die perfect past bij lichtgewicht xc-banden.
- Gewicht: 97 gram, alleen 29''
Diamana HD
- De meest veelzijdige maat, medium compound die meer bescherming en bandenondersteuning biedt, terwijl het gewicht toch laag blijft.
- Toepassingen: downcountry (achter), trail, enduro / dh (voor)
- Gewicht: 145 gram, alleen 29''
Diamana XHD
- Extra zwaar formaat, harde compound, speciaal ontworpen om te werken met zware dubbellaagse banden.
- Toepassingen: enduro, downhill, e-bikes
- Gewicht: 205 gram (27,5''), 220 gram (29'')